Aeroportul de la Mărculeşti revine la viaţă

0
83

Aeroportul internațional de la Mărculeşti treptat, dar sigur, revine la viaţă. La fiecare trei zile, pe pista din nordul republicii aterizează câte un avion cargo. Pe perioada iernii, aici sunt parcate elicoptere din Turcia şi Grecia. 

Avioane cargo aterizează, în medie, câte opt pe lună, folosind acest punct de escală spre destinaţia finală. Grosul veniturilor este format, totuşi, din taxele de parcare, care sunt cele mai mici, în comparaţie cu alte aeroporturi din zonă, relatează deschide.md.

În momentul de față, la Mărculeşti staţionează 20 de aparate de zbor, majoritatea folosite pe timp de vară de salvatorii greci şi turci la stingerea incendiilor. Totuşi, din cauza investiţiilor modeste, pista de la Mărculeşti nu este exploatată în corespundere cu potenţialul său.

„A fost o inspecţie a autorităţii aeronautice care a depistat un şir de încălcări, una din care era şi starea dalelor de beton şi defapt asta a recurs la situaţia de reparaţie a pistei”, a afirmat directorul Aeroportului Internaţional Mărculeşti, Nicolae Clichici.

Pentru renovarea dalelor s-au cheltuit 60 de mii de lei. Potrivit administraţiei aeroportului, cu bani mici s-a reuşit imposibilul. Cel puţin în comparaţie cu 2014, lucrurile s-au schimbat vizibil.

În 2018, pe aeroportul Mărculeşti au fost înregistrate 139 de aterizări, iar în 2019 numărul acestora ar putea creşte considerabil.

„Astăzi pretindem să semnăm nişte contracte care ne-ar asigura o frecvenţă mai regulată comparativ cu ceea ce a fost, aeroportul de la Mărculeşti ca final va obţine mai multe decolări şi aterizări”, a comunicat directorul Aeroportului Internaţional Mărculeşti, Nicolae Clichici.

Primele avioane au aterizat la Mărculeşti în 1957 când Moscova a decis să creeze aici un aerodrom militar. În 2004 aeroportului Mărculeşti i se acordă statut de aeroport civil internaţional. Relieful în această zonă creează condiţii meteo ideale pentru decolări şi aterizări, deoarece foarte rar se formează ceaţă.