Stăpânii televiziunilor: Cui aparține media audiovizuală din Moldova

    1
    687
    Foto - stiri.md

    La trei ani de la plecarea lui Vladimir Plahotniuc și Ilan Șor din R. Moldova, cei doi continuă să domine piața media audiovizuală, alături de figuri politice afiliate Partidului Socialiștilor din R. Moldova.

    Potrivit Zdg.md, în ultimul an, după ce au pierdut alegerile, dar înainte de a fi schimbată componența Consiliului Audiovizualului, socialiștii și-au extins holdingul, obținând licențe de emisie pentru alte posturi controlate de oameni apropiați formațiunii.

    Între timp, holdingul lui Plahotniuc de pe strada Ghioceilor, divizat între interpuși, a făcut disponibilizări. 

    În total însă, șapte posturi TV rămân sub umbrela GMG, fiind afiliate oligarhului fugar Vladimir Plahotniuc. 

    Aceste posturi TV se promovează între ele și continuă să difuzeze aceleași știri.

    Vă prezentăm mai jos cui aparțin televiziunile din R. Moldova, potrivit Zdg.md.

    Corneliu Furculiță este unicul politician ce deține oficial două posturi TV: NTV Moldova și Exclusiv TV.

    În toamna anului 2021, fosta componență a CA a oferit licențe de emisie pentru încă două posturi TV, administrate de persoane apropiate de PSRM: TV 9 și 3,14 TV.

    Posturile Primul în Moldova și Accent TV și-au schimbat proprietarii în perioada alegerilor parlamentare anticipate din vara anului 2021. Acestea nu-i mai aparțin fiului fostului procuror general al Rusiei, Igor Ceaika, partener al fratelui fostului președinte Igor Dodon, Alexandru Dodon, în cadrul câtorva companii, însă rămân controlate din Rusia

    Un alt post de televiziune controlat de Rusia este RTR Moldova, deținut de compania „TV-Comunicaţii Grup” SRL. 

    Solicitat de ZdG, directorul RTR Moldova, Evghenii Sergheev, a spus că proprietarii postului provin din Federația Rusă, dar că aceștia nu ar influența politica editorială a postului. „Nicidecum asta nu influențează”, a punctat Sergheev.

    Oficial, oligarhul și fostul politician Vlad Plahotniuc este proprietarul a doar două posturi de televiziune: PRIME și Publika TV, prin intermediul companiei „General Media Group Corp”. 

    Două televiziuni rămân apropiate Partidului Șor – TV6 (fosta Televiziune Centrală) și Orhei TV, ambele deținute de compania „Media Resurse” SRL, administrată de Dumitru Chitoroagă. 

    Pro TV Chișinău este în proprietatea unui grup de investiții fondat în Cehia, cu reședința în Olanda, PFF Group.

    Jurnal TV este fondat, la fel, de o întreprindere cu capital străin – „Reforma Art” SRL, care, la rândul său, este proprietatea unei companii înregistrate în Frankfurt, Germania, „VB News Media Gmbh”. Beneficiarul efectiv al Jurnal TV este jurnalistul Val Butnaru, care a preluat afacerea de la Victor Țopa.

    TVR Moldova este deținut de Societatea Română de Televiziune, companie publică din România. 

    TV8 este gestionat de Asociația Obștească „Media Alternativă”, iar în calitate de beneficiari sunt indicați fondatorii organizației: Igor Boțan, Mariana Rață-Vremea, Dumitru Ciorici, Viorica Crăiţămîndră (Tătaru) și Svetlana Buza, care este și director executiv.

    1 COMENTARIU

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.